Sezon 1

010 Zwolnieni z Teorii, czyli jak edukować przez działanie | Aleksandra Chudaś 

Czym są kompetencje przedsiębiorcze 4K?
Jak uczyć zarządzania projektami z uważnością na rozwój kompetencji miękkich?
Jaką rolę pełni biznes w edukacji?
Jaka wartość płynie z mentoringu w proces rozwojowym?
Czy mentoring może mieć “skutki uboczne”?
W jaki sposób zaangażować i utrzymać zaangażowanie młodych?
Jakie znaczenie może mieć realizowanie projektów społecznych na przyszłość zawodową?

009 Rozwój z przygodą i naturą, czyli o outdoor education | Iwona Pawelec-Pudło

Czym jest edukacja outdoorowa?
Z jakich etapów składa się experiential learning, czyli uczenie przez doświadczanie?
Co edukacja outodorwa wnosi w rozwój osoby oraz grupy?
Co oznacza zasada challenge by choice  i jak odnosi się do “wychodzenia poza strefę komfortu”? Jakie są przykłady aktywności outodowych? Jakie znaczenie może mieć outdoor education w zdigitalizowanym świecie?

007 Mozaika klimatyczna, gospodarka obiegu zamkniętego i zero waste – różne oblicza edukacji o klimacie | Anna Desogus

Czym jest wicked problem i jak jego definicja ma się do kryzysu klimatycznego? Czym jest narzędzie edukacyjne Mozaika Klimatyczne (The Climate Fresk)? Na czym polega jego unikatowość w podejściu do nauki o klimacie i jak wygląda warsztat? Czym jest collective intelligence i jak sprawdza się… Czytaj dalej »007 Mozaika klimatyczna, gospodarka obiegu zamkniętego i zero waste – różne oblicza edukacji o klimacie | Anna Desogus

006 Jak znajomość talentów wspiera rozwój potencjału | Dominika Łysio

Czym są talenty wg. Instytutu Gallupa? Dla kogo jest badanie StrengthsExplorer? Jakie korzyści płyną z działania w oparciu o mocne strony? Jak stworzyć warunki dzieciom i młodzieży do wzrastania zgodnie z ich indywidualnymi talentami? Jak znajomość naszych talentów może przyczyniać się do uzyskania lub utrzymania… Czytaj dalej »006 Jak znajomość talentów wspiera rozwój potencjału | Dominika Łysio

005 Edukacja, cyfrowy dobrostan i odpowiedzialna technologia | Kamil Śliwowski

Na co warto zwrócić uwagę budując kompetencje cyfrowe? Dlaczego tak ważne jest odpowiednie żonglowanie pomiędzy życiem online i offline? O czym warto pamiętać i brać pod uwagę chcąc korzystać z technologii w świadomy ekologicznie sposób? Jakie znaczenie ma myślenie konsekwencjami? Dlaczego tak ważna jest odpowiedzialność… Czytaj dalej »005 Edukacja, cyfrowy dobrostan i odpowiedzialna technologia | Kamil Śliwowski

004 Czego możemy nauczyć się od koni? | Marta Sikorska

Jak wygląda proces rozwojowy z końmi? Jak można go wykorzystać do pracy z dorosłymi i dziećmi? Jaka jest rola facilitatorki_facilitatora w pracy rozwojowej w relacji z końmi? Dlaczego doświadczenie, ciekawość, zaangażowanie dobrowolność są składnikami dobrej edukacji? Jakie są skutki systemu ocen w edukacji formalnej? Dlaczego… Czytaj dalej »004 Czego możemy nauczyć się od koni? | Marta Sikorska

003 Interdyscyplinarna edukacja zorientowana na ludzi i środowisko | Justyna Turek

Dlaczego interdyscyplinarność w edukacji jest ważna? Czym kierować się dobierając metody rozwojowe? Dlaczego warto opierać edukację o realne i bieżące wyzwania? Jak ważne jest wzajemne uczenie się edukatorów? Co sprzyja tworzeniu środowiska wspierającego rozwój? Jakie korzyści daje hybrydowe nauczanie? Co jest kluczowe w edukacji zespołów… Czytaj dalej »003 Interdyscyplinarna edukacja zorientowana na ludzi i środowisko | Justyna Turek